onsdag den 19. oktober 2011

Ude af sind, ude af øje...

Uanset, om du er ledig eller i arbejde og uanset, om du søger nyt job eller ej, er det en god idé at holde dit CV vedlige. For lige pludselig kan du stå i en situation, hvor det får ekstra betydning, hvad du før har lavet.

Måske står din virksomhed over for en udfordring, hvor du har noget at bidrage med og så er det ikke sikkert, at du husker dine kompetencet ift. den udfordring.

Hvis du netop har kigget dit CV igennem kommer du måske i tanke om, at du har et bidrag, som gavner din arbejdsgiver og på den måde styrker du både din virksomhed og din egen position på din arbejdsplads.

Den gamle talemåde: "ude af øje, ude af sind" gælder nemlig også den anden vej: "ude af sind, ude af øje."

Det, vi ikke har beskæftiget os med i lang tid og som derfor er "ude af sind" kan være svært at få øje på, når muligheden byder sig for at bruge vores erfaring.

Rent psykologisk handler det om, at vi lærer af det, vi kan huske...

I det seneste stykke tid har jeg arbejdet med mit CV og er igen og igen kommet i tanke om kompetencer, det også skal tilføjes...

I dag blev jeg gjort opmærksom på noget, jeg helt havde glemt. Det var min fantastiske kone, der i en samtale pludselig sagde: "har du forresten husket at føre på dit CV, at du har været på medietræningskursus med Morten Løkkegaard?"

Det havde jeg rent glemt!

Og det er jo en af mine spidskompetencer! Som jeg endda kan dokumentere...

Den kom på linkedin med det samme!

Måske man skulle lade sit liv passere revy...?

Har du fået det hele med?
Published with Blogger-droid v1.7.4

Ingen kommentarer:

Send en kommentar