tirsdag den 11. oktober 2011

Fake it till you make it...

Bloggen i dag er provokerende. Bare så du ved det!

Ikke fordi provokation er den hellige gral inden for kommunikation, for det er ikke tilfældet. Faktisk kan provokation være decideret skadelig, når den ikke er gennemtænkt.

Nogle gange er provokation dog en god måde at få os rystet i vores grundvold, fordi det løsner op for den iboende trang til tryghed: forandring fryder nemlig sjældent inden den er gennemført.

Når jeg denne gang bruger provokation, er det altså fordi emnet kalder på det og inden du nu får, skal vi sige "alternative tanker," om overskriften, vil jeg løfte sløret: det handler om at gøre sig fri af din manglende selvværds snærende bånd og gå efter det, du er god til.

Fake it Till you make it er noget, en af mine gode venner siger, når nogen skal påtage sig en opgave, de ikke er vante til.

Hvis du skal sætte et projekt i søen og ikke før har fungeret som tovholder: Fake it Till you make it...

Hvis du er ved at skifte branche: Fake it Till you make it...

Hvis du skal til samtale på et job, som du er en anelse underkvalificeret til: Fake it Till you make it...

Man kan indvende, at det er uærligt og i så fald har vi et alvorligt med integriteten, vores vigtigste livsværktøj, men det er vel ikke uærligt at gå efter det, du kan og det, du ved, du hurtigt kan lære?

Det hedder jo ikke bare "Fake it" - det hedder også "till you make it..." Der er en klar intention om, at det skal være ægte og værdifuldt...

Jeg satser på min gode vens råd og går efter det helt særlige, jeg kan...
Published with Blogger-droid v1.7.4

Ingen kommentarer:

Send en kommentar