tirsdag den 4. oktober 2011

Har du talt med dit hjerte i dag?

Da jeg var stor teenager, kørte mange rundt med en streamer på bilen, hvor der stod: "har du talt med dit barn i dag?"

Så kom årene, hvor man talte om "kvalitetstid" som et mantra, der skulle forsikre os om, at det, der betød noget, var kvaliteten af samværet og ikke, hvor meget tid, vi brugte på at være sammen. Det var mere belejligt at forberede aktiviteter, vi kunne være sammen om, end at afsætte tid til fællesskab.

Belejligt, men ikke godt!

For der er ingen nem vej til trygge relationer - og godt det samme, for det, der kommer let, har ringe værdi.

Det samme gælder hjertet.

Midt i al travlheden med job og hus må du stoppe op en gang imellem og lytte til dit hjerte: er mit liv sådan indrettet, at jeg glædes? Arbejder jeg med noget, jeg brænder for? Eller drænes jeg af opgaver, jeg ikke bryder mig om og som bare gør mig mere og mere træt?

Det kan lyde lidt pladderhumanistisk - som om det rigtige altid er det, der føles rigtigt.

Men det er ikke dét, der er på spil. Min pointe er derimod, at der skal være balance i regnskabet. Du må fyldes for at kunne give.

Mangel på hjertebalance kalder på hjerteambulance...

Har du talt med dit hjerte i dag?
Published with Blogger-droid v1.7.4

Ingen kommentarer:

Send en kommentar